Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Digitální technologie a mezigenerační propast v pedagogice
Javůrek, David ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Tato práce shrnuje zjištění o vlivu digitálních technologií na výuku a vývoj přístupu žáků, studentů a učitelů k digitálním technologiím. Digitální technologie se prudce rozvíjejí, digitální kompetence učitelů a žáků je však ne vždy zvládnou následovat. Práce upozorňuje na mezigenerační propast v pedagogice způsobenou digitálními technologiemi a zaznamenává její změnu po začátku roku 2020. Cílem práce je zjistit nakolik digitální technologie a jejich využívání ovlivňují výuku a porozumění mezi žáky a vyučujícími; vzhledem k pandemii viru covid-19 se práce zaměřuje na porovnávání využívání digitálních technologií ve výuce před rokem 2020 a po 11. březnu 2020, kdy došlo k zákazu osobní přítomnosti žáků a studentů na základních, středních a vysokých školách. V bakalářské práci bylo použito ke sběru dat nestrukturovaného pozorování a polostrukturovaného rozhovoru, ke zjištění jak si žáci poradí s časem tráveným na počítači.
Jak mládež vnímá svou dobrovolnickou činnost v organizacích pro seniory
Kramosilová, Lucie ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem dobrovolnictví mládeže v organizacích pro seniory. Teoretická část se zaměřuje na vymezení dobrovolnictví, motivy a prediktory vedoucí k dobrovolnictví a na dobrovolnictví mládeže v souvislosti s veřejnou politikou. Dalším tématem je mezigenerační aspekt a s ním související mezigenerační propast, ageismus, mezigenerační učení a mezigenerační dobrovolnictví. V praktické části bude pomocí kvalitativního výzkumu mapováno vnímání této činnosti mladými dobrovolníky, jak se k této činnosti dostali, co jim přinesla a jaký mají vztah k seniorovi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.